Koersen brengt mensen samen. Ook als supporteren langs het parcours geen optie is, brengt het wielrennen alle generaties achter het tv-scherm samen. Daarom is Ethias al verschillende jaren actief in het wielrennen, zowel in het veld als op de weg. Menselijkheid staat centraal bij Ethias. Ze wil mensen verbinden, inspireren en motiveren om meer te sporten.

Wout van Aert, zopas opnieuw uitgeroepen tot sportman van het jaar, is de uitgelezen persoon om de Brand Purpose van Ethias - “Samen mens durven zijn” - uit te dragen. Zijn bescheiden ingesteldheid maakt van Wout iemand die dicht bij zijn supporters staat. Hij is kind aan huis in de Belgische huiskamers, ook al hebben kijkers hem nog nooit live ontmoet.

"

“Menselijkheid zit verankerd in het DNA van Ethias, maar het is ook dat wat Wout van Aert typeert. Hij is daarom de perfecte aanwinst voor de Ethias-familie. Ook willen we bij Ethias mensen aanzetten om te bewegen en om zich op een ecologische manier te verplaatsen. De fiets is daarvoor het uitgelezen hulpmiddel, en wie is er meer geknipt dan onze Belgische trots Wout van Aert om zin te geven om meer te fietsen. We zijn klaar om onze nieuwe ambassadeur met open armen te ontvangen!”

Philippe Lallemand, CEO Ethias

"

“Ik ben enthousiast om vanaf nu ambassadeur van Ethias te zijn. Als Belgische verzekeraar draagt zij namelijk dezelfde waarden uit als ik. Bij Ethias staan ze dicht bij de mensen, zijn ze heel gedreven in alles wat ze doen en we delen dezelfde passie voor sport. Ik push mezelf elke dag tot het uiterste om de beste te zijn. En ik geloof dat Ethias ook altijd naar de top streeft. Kortom, ik ben ervan overtuigd dat we de ideale match zijn.”

Wout van Aert

Samen met wereldkampioen judo Matthias Casse geeft Wout van Aert een sportief gezicht aan Ethias. Dat Ethias een groot hart voor sport heeft, blijkt uit haar diverse sportpartnerschappen en haar steun aan de sportsector tijdens de pandemie. Net als Wout geven we bij Ethias bovendien elke dag het beste van onszelf, en alleen het beste is genoeg!

Wout van Aert als Ethias-figuurtje

De Ethias-figuurtjes uit de reclamespots zijn intussen door iedereen gekend. Ook de nieuwe ambassadeur wordt voor de gelegenheid omgetoverd tot ‘Ethi’. In de loop van volgend jaar zal iedereen zowel de echte Wout als zijn geanimeerd alter ego regelmatig zien opduiken in communicaties van Ethias. Houd hiervoor zeker de sociale media van Ethias, maar ook die van Ethias on Tour rond de partnerships, in de gaten.

 

www.ethiasontour.be

https://www.instagram.com/ethiasontour/?hl=nl

22/12/2021